📌2 Senelik Yolculuğumuzda 1.000.000m+ Ham Görüntüleme İçin Teşekkürler. İyi ki varsınız! 🙏🏻
Discord sunucumuza tüm üyelerimiz davetlidir! ✨(Link)
  • Discord ile Kayıt Aktif | Onaylı Üyelik
    Forumdan daha fazla yararlanmak için, Discord ile kaydolun ve daha ayrıcalıklı olun 👑
  • Telegram ile Kayıt Aktif | Onaylı Üyelik
    Forumdan daha fazla yararlanmak için, Telegram ile kaydolun ve daha ayrıcalıklı olun 👑

Bilgi Distopia World - RP D&D | Oyun Kuralları

⚔️DISTOPIA WORLD⚔️
1648328865517.png


ANAYASA DEĞİŞİKLİKLERİ
  • Kurallar ancak konsey toplantılarında Juriler 3/3 onayının ardından tüm şehir liderlerinin onaylaması ile gerçekleşebilir.
  • 3/3 Onay şu şekilde oluşur.
    • Tüm kıta üyelerinin %90'ı yani 6 kişiden 5'i onaylar ise mutlak onay alınır.
    • Bu durumda oyunu "HAYIR" tarafında kullanan kıta üyesinin fikrini belirtmesi gerekmez, bunu isterse herkes bu fikri dinlemek zorundadır.
    • Fikrini "EVET" tarafında kullanan kıta üyesi "HAYIR" veren kişiyi dinledikten sonra veya önce fark etmeksizin. 10 dakika içerisinde kararını değiştirebilir.
    • Bir kıtada 6 kişiden 4'ü "EVET" 2 kişisi "HAYIR" cevabını veriyorsa oylama mutlak red olarak belirlenir.
  • 2/3 Onay olan kural değişiklik talebi reddedilir.

KITA LİDERLERLERİ / JURİLER
  • Kıta lideri seçim ile belirlenir, seçimler gözcüye belirtilir.
  • Kıta lideri 7 gün görev yapmak zorundadır.
    • 7 Gün içerisinde görevini bırakmak isteyen veya yapmayan kıta liderleri 3 gün boyunca her yaptığı ticarette %50 daha fazla öder.
    • 7 Gün içerisinde görevini bırakmış olan kıta liderleri 15 gün boyunca tekrar seçime katılamaz.
    • 7 Gün içerisinde bir Kıta lideri görevini bırakırsa o kıta geriye kalan gün sayısı boyunca "GÖZCÜ" tarafından yönetilir.
  • Kıta liderini 7 günde bir seçmek istemeyen kıtalar lider ile daha farklı bir anlaşma yaparak süresini uzatabilir. (Şehirlerin %90 onaylarsa)
  • Kıta lideri tüm şehir liderlerini koruyan kişi olmasının yanı sıra konsey toplandığında Juri olarak yer alır.
  • Kıta lideri, liderlik yaptığı süreç boyunca kimseyi kandırmaya çalışamaz, hile yapılmasına izin veremez.
  • Kıta lideri yolsuzluk yapabilir. / Taraf tutabilir.
  • Kıta liderine hakeret, emrine itaatsizlik gibi kanıtlanmış suçlarda aşağıdakiler yapılabilir.
    • (İsteğe bağlı) Tüm kıta şehirleriyle birlikte cezası belirlenir. (2Günlük-Max)
    • (İsteğe bağlı) Kıta lideri tarafından cezası belirlenir. (2Günlük-Max)
TİCARET
  • Ticaret dönemleri ve Savaş dönemleri en az 5 gün öncesinden gözlemci tarafından belirlenir.
  • Açık arttırmalar, açık arttırma ürünleri, ürün adetleri tamamen gözcü tarafından belirlenir.
    • Açık arttırma sırasında Gözcü'nün görevini zora sokmak, engellemek hoş karşılanmaz ve Gözcü tarafından ceza uygulanır.
  • Ticaret karşılıklı yapılmış kabul edilir ve iptal edilemez.
  • Ticaret dolandırıcılığı, hileye karıştırmak idam ile sonuçlandırılır. (Oyundan sonsuza dek uzaklaştırılır.)
  • Başka birisi bir süredir AFK ise ve size izin vermişse onun mallarını ticaret yapabilirsiniz. Fakat bundan en ufak kazanç sağlamazsınız. (İlerde ilişkiniz artar)
  • Açık arttırmalarda seste olmak zorunludur. Yoksa katılım gerçekleştirmiş sayılmazsınız.

KITA BANKASI - MERKEZ BANKASI
  • Kıta bankası (Kıta Onuru) olarak kabul edilir
    • Öncelik en yakın şehir lideri olmak kaydıyla tüm şehir liderleri bankayı korumakla mükelleftir.
    • Onurunu kaybeden şehir liderleri 10 Gün boyunca %35 ticaret ödemesi yapar. Satışlarından %20 eksik alır.
  • Kıta bankaları oyuncular tarafından geliştirilebilir, Kıta bankalarının Coğrafi haritası Kıta grubunda mevcuttur. (Geliştirme sonrası Gözcüye iletilir.)
  • Kıta bankasına kıta şehirlerinden saldırı gerçekleşebilir fakat başarısızlıkla sonuçlanırsa yaptırım uygulanır. Yaptırımı kendi kıtası belirler.
  • Kıta bankasının limiti sadece Kıta lideri tarafından arttırılabilir. (Haftada 1 kez)

SAVAŞ
  • Savaşı kaybeden ülkenin eğer farklı bir 2. ülkesi varsa 1. ülkesi artık kazanan ülkenindir.(Anlaşma yapmak zorunda kalmaz, ülkesini terk eder. *KAÇAR)
  • Savaşı kaybeden kişi toprağını kaybetmez fakat onurunu kaybeder. Ticaretlerde 10 gün boyunca %25 fazla öder. Açık arttırmalarda %20 fazla vermiş kabul edilir. Sefer düzenleyemez ve ülkelere destekte bulunamaz. Bu süreçte sömürge altında kabul edilir ve savaşı kaybettiği ülkeyle yaptığı anlaşmaya bağlı kalınır.
  • Savaşı kazanan ülke sömürge altına aldığı ülkeyi 10 gün boyunca gerekirse savunmak zorundadır. Savunmazsa anlaşma iptal edilir haklarını alamaz. Diğer savaşıp kazana ülke anlaşma yapar.
  • Diğer kazanan ülkeyle yapılan anlaşma kalan süreç boyunca devam eder.
  • Savaş anında savaşan ve savunan seste olmak zorunda.

GÖZLEMCİ
  • Gözlemci dokunulmazdır.
  • Gözlemci kural değişikliği önerilerinde bulunabilir. (1/3 onay alınsa bile değişiklik uygulanır. 2 ve 3. kişi gözlemci sayılır.)
  • Gözlemci şehirleri sadece anlaşma ile alınabilir. Almak için gözlemcinin kendisiyle özelden gerçekleşir.
  • Gözlemci şehirlerini aldığınızda, ister şehir genişletmesi yapar, ister sömürge altına alırsınız isterseniz açık arttırma ile satabilirsiniz.
    • Anlaşmayla alınan gözlemci şehirleri yağmalanırsa, satılamaz.
    • Anlaşmayla alınan gözlemci şehirlerine 2 gün herhangi bir ülke atak gerçekleştiremez.
  • Savaş öncesinde savaş yapılacak kıtanın liderine savaş planlarınız aktarılmak zorundadır.
  • İki kişinin yaptığı gizli anlaşma "AYNI GÜN" Mutlaka Gözlemciye bildirilmek zorundadır. (Aksi halde anlaşma geçersiz sayılır ve cezai işlem uygulanır.)
  • Oyunda gizli rekabet kurumu üyesi Gözlemcidir, rekabeti bozan üyeye yaptırım uygulanır.
    • Rekabet kuralları sadece gözlemci tarafından bilinir.
 

Discord Sunucumuz

Üst