📌2 Senelik Yolculuğumuzda 1.000.000m+ Ham Görüntüleme İçin Teşekkürler. İyi ki varsınız! 🙏🏻
Discord sunucumuza tüm üyelerimiz davetlidir! ✨(Link)
  • Discord ile Kayıt Aktif | Onaylı Üyelik
    Forumdan daha fazla yararlanmak için, Discord ile kaydolun ve daha ayrıcalıklı olun 👑
  • Telegram ile Kayıt Aktif | Onaylı Üyelik
    Forumdan daha fazla yararlanmak için, Telegram ile kaydolun ve daha ayrıcalıklı olun 👑

Kimdir ? Markus "Notch" Persson ve Minecraft'ın Doğuşu

ProxyXF

Yönetim Üyesi
Administrator
Onaylı Üye
S1 Üye
LV
7
 
Son görülme
Katılım
13 Haz 2021
Mesajlar
6,524
Ödüller
13
Web sitesi
sadece1.com
Hobi/Meslek
Webmaster | Web Uzmanı

Markus "Notch" Persson ve Minecraft'ın Doğuşu​

Markus Notch Persson


Markus Alexej Persson, online takma adı Notch ile bilinen, Minecraft oyununun yaratıcısıdır. 1 Haziran 1979'da İsveç'in Stockholm şehrinde doğdu. Çocukluğu, oyunun estetiğinde büyük rol oynayan ormanlık alanlarla çevrili Edsbyn kasabasında geçti.

Persson, kodlamaya olan tutkusunu genç yaşta keşfetti. Henüz 8 yaşındayken kod yazmaya başladı ve lise eğitimini tamamlamadan yazılım geliştirici olarak kariyerine başladı. Aynı zamanda hobi olarak kendi oyunlarını yaratıyordu.

İşte Minecraft'ın doğuşu:

  • Erken İlham: Lego ile oynayarak geçirdiği çocukluk yılları, Minecraft'ın bloklu inşaat mekaniğinin temelini attı.
  • Başlangıç: 2009 yılında Persson, "Cave game" (Mağara oyunu) adlı bir oyun üzerinde çalışmaya başladı. Bu oyun daha sonra Minecraft'a dönüşecekti.
  • İlham Kaynakları: Minecraft, Infiminer, Dungeon Keeper ve Dwarf Fortress gibi oyunlardan ilham aldı. Bu oyunlar, keşif, kaynak toplama ve inşa etme gibi unsurlara sahipti.
  • Erken Gelişim: 2009 yılının Mayıs ayında, Persson oyunu halka açık beta olarak kullanıma sundu. Oyun, bağımsız oyun topluluğu arasında hızla popülerlik kazandı.
  • Gelişme Süreci: Oyuncuların geri bildirimleri ve topluluk katılımı, Minecraft'ın sürekli gelişmesine katkıda bulundu. Yeni özellikler, bloklar, canavarlar ve oyun mekanikleri eklendi.
  • Resmi Çıkış: 2011 yılında Minecraft tam sürüm olarak piyasaya sürüldü. Oyun, o zamandan beri tüm zamanların en çok satan oyunlarından biri haline geldi.
Notch'un Rolü:
  • Oyunun temel konseptini ve programlamasının çoğunu yarattı.
  • Minecraft'ın erken gelişimi boyunca topluluğun geri bildirimlerine değer verdi.
  • Oyunun yaratıcı yönünü şekillendirdi.
Minecraft'ın Başarısı:

Minecraft'ın başarısının arkasındaki bazı nedenler şunlardır:

  • Yaratıcılık ve Açık Uçlululuk: Oyuncuların kendi dünyalarını yaratmalarına ve oynamalarına olanak tanıyan "kum havuzu" tarzı oyun.
  • Erişilebilirlik: Basit öğrenilebilir mekanikler ve büyüleyici grafikler.
  • Topluluk: Aktif ve yaratıcı bir oyuncu topluluğu varlığı.
  • Sürekli Gelişim: Oyun sürekli olarak yeni içerik ve özellikler ile güncelleniyor.
Minecraft


Notch'un Sonrası:

Persson, 2014 yılında Mojang Studios'u Microsoft'a sattıktan sonra Minecraft'ın geliştirilmesinden ayrıldı.

Minecraft, bugün hala popülerliğini koruyan ve milyonlarca oyuncu tarafından oynanan kült bir klasik haline geldi. Oyunun mirası, yaratıcı ifade özgürlüğü ve bağımsız oyun geliştirmenin gücünün bir kanıtı olarak varlığını sürdürüyor.
 

Discord Sunucumuz

Üst